close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שחשוב לדעת על רישום סימן מסחר באינטרנט

מערכת שורשיג ניסן, תשעט18/04/2019

למה כדאי לבצע רישום סימן מסחר באינטרנט?

תגיות:
בעולם העסקים של המאה ה-21 בידול מהמתחרים ומוצרים או שירותים שמתאפיינים בייחודיות הם נכסים בעלי ערך רב, אפילו קריטי. בהתאם עסק שמצליח לפתח מוצר שכזה ולזכות במוניטין מרשימים ירצה כמובן לשמר אותם ובפרט להבטיח שעסקים אחרים לא יוכלו להציג את עצמם או את המוצרים שלהם עם שם דומה. כיצד עושים זאת נכון? באמצעות תהליך משפטי שנקרא רישום סימן מסחר. זהו תהליך שחשוב לבצע בדיוק לפי הנהלים, וכדאי לדעת שבימינו ישנה גם האופציה של רישום סימן מסחר באינטרנט.

היתרונות של רישום סימן מסחר
הליך רישום סימן מסחר באינטרנט או בדרך המסורתית מבטיח
לכל חברה מספר יתרונות משמעותיים:
א. תוקף משפטי מחייב על המוצר או השירות
ב. זכות קניין בלעדית בארץ
ג. בידול משמעותי מהמתחרים (כולל מחו"ל)
ד. מוניטין רב יותר בזכות הסימן הרשום
ה. מניעת מצבים שבהם המתחרים מטעים את הציבור – כולל אפשרות לתבוע אותם
עוד כדאי לדעת שרישום סימן מסחר בארץ הוא בסיס לרישום סימני מסחר בינלאומיים. בנוסף הסימן עצמו הוא נכס שהבנק מוכן לקבל כביטחון עבור מתן הלוואה שעשויה לעזור לעסק לגדול עוד.

מהו בעצם סימן מסחר?
סימן מסחר יכול להיות מילה בודדת, מספר מילים (הדוגמה הטובה ביותר היא "קוקה קולה" – ביטוי שרק חברה אחת בעולם רשאית להשתמש בו), אלמנט ויזואלי (מן הסתם לוגו מפורסם דוגמת הקשתות של מקדונלד'ס או אות הוי המעוקלת של נייקי) וגם שילוב בין גרפיקה לטקסט יכול להירשם כסימן מסחר.

מי אחראי על רישום סימני מסחר?
הגוף שמולו מתבצע הליך רישום סימן מסחר באינטרנט (וגם בדרך הישנה) הוא משרד המשפטים. ליתר דיוק מדובר באגף הפטנטים שבמשרד זה.

השלב הראשון הוא חיפוש הסימן שאותו מבקשת החברה לרשום במאגר של רשם סימני המסחר – שכן באופן טבעי לא ניתן לרשום סימן שמישהו כבר רשם. לאחר מכן, אם הסימן פנוי, ניתן להגיש בקשה לרישומו.

הגשת הבקשה כרוכה בתשלום אגרה. על-מנת לרשום סימן מסחר בקטגוריה אחת יש לשלם 1,623 ₪. כל קטגוריה נוספת (בסך הכל ישנם 45 סיווגים שבהם ניתן לרשום סימן מסחר) מחייבת תשלום עוד אגרה, בסך 1,219 ₪ (המחירים מעודכנים לאפריל 2019). אמנם מדובר בסכומים משמעותיים, אבל התועלת כמובן גבוהה בהרבה.

למה כדאי לבצע רישום סימן מסחר באינטרנט?
כשבוחרים באופציה של רישום סימן מסחר באינטרנט נהנים ממספר יתרונות בלתי מבוטלים ובפרט מחיסכון משמעותי של זמן וטרחה. משך התהליך הוא בדרך כלל מעט יותר משנה, אם כי במקרים שבהם אין התנגדויות ומבקש הרישום מוכן לשלם אגרה נוספת, ניתן להגיש בקשה להגשת הבקשה בהליך מהיר. את ההליך המהיר משלימים אנשי המקצוע במשרד המשפטים תוך 3-4 חודשים, כל עוד אין השגות על הרישום.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה